zaterdag 18 maart 2017

IJsvogel.

Het resultaat.

Wat je op de bijgaande foto's ziet is een bas-reliëf sculptuur van een ijsvogel.
Met het vervaardigen daarvan heb ik me een tijdje mee onledig gehouden. Het houdt een mens van de straat.

Hoewel het op de foto's niet goed te zien is, is het model toch echt uitgehakt uit een dik stuk hout. Vandaar de term "bas-reliëf.
Daarna heb ik gepoogd, met de kleuren verf die ik in huis heb, de originele kleuren van de vogel zo goed mogelijk te benaderen. Dat is min of meer geslaagd, vind ik zelf.

Ik denk dat ik dit kunstwerk maar ergens buiten aan de muur hang. Een levende soortgenoot zal er wel niet op af komen want ik heb ze hier om het huis nog nooit gezien.
Wel verwacht ik binnenkort weer de bijeneter te zien, die minstens zo mooi is.


Er wordt geverfd.